Uniek alarm per unit Laagste prijs garantie Gratis transport
Er zijn 0 locaties gevonden
Zoek je liever op postcode?
Lijst met alle ALLSAFE vestigingen
  • Uniek alarm per unit
  • Laagste prijs garantie/­meeste service
  • Gratis transport

Meer plezier beleven aan je werk

plezier in je werk
27 June 2019

Sleur jij je iedere ochtend met tegenzin naar je werk? Zelfs aan de saaiste of zwaarste baan kun je plezier beleven, zeggen verschillende deskundigen. Hierbij vier tips om meer plezier in je werk te hebben.  

Vier tips voor meer plezier in je werk:

1. Houd een ‘monnik-modus-morgen’
Werken als een monnik, dat klinkt in eerste instantie misschien niet heel aantrekkelijk. Geen zorgen, je hoeft er geen schurende habijt voor aan of nog voor de zon opkomt je bed uit te kruipen. Met een ‘monnik-modus-morgen’ sluit je je aan het begin van de werkdag een paar uur af van de buitenwereld – telefoon uit, inbox ongelezen - om in alle rust aan de slag te kunnen. En daar word je blij van. Als je mensen vraagt wanneer ze nou een goede werkdag hebben gehad, is het vaak wanneer ze de kans hebben gehad om veel werk af te ronden.

2. Koester je koptelefoon
Over het nut van de koptelefoon is menig werkvloer verdeeld. Perfect om je te kunnen concentreren, zeggen de fans. Van een bakstenen muur krijg je nog meer respons dan van iemand met zo’n ding op, zeggen de tegenstanders. Vaak zie je dat die weerzin ontstaat uit een idee als ‘dat hadden we vroeger ook niet nodig. Het kan heel nuttig zijn om je af en toe op deze manier af te sluiten van je omgeving, maar tegelijkertijd moeten er afspraken worden gemaakt over het gebruik. Interactie op de werkvloer is belangrijk, dus er moet een mogelijkheid blijven om met elkaar in contact te komen. Werkgevers moeten minimaal één uur per dag aangeven waarin de koptelefoon even niet op gaat.

3. Wees niet zo streng voor jezelf (en elkaar)
Bij veel bedrijven wordt het nog steeds belangrijk gevonden hoeveel uren je op het werk doorbrengt. Daar wordt ook een oordeel aan verbonden. Er worden grappen gemaakt wanneer iemand een uur eerder weggaat. We maken grappen over iemand die een uur eerder de deur uit gaat. Maar misschien werkt diegene in de trein wel door, of rondt hij thuis nog iets af. We moeten af van het schuldgevoel om eerder weg te gaan en ‘te weinig’ te werken en we moeten ook stoppen daar zo op te wijzen.

4. Ga iets leuks doen
Het beste advies is om te proberen te lachen tijdens je werk. Werk is natuurlijk een serieuze zaak maar onderzoek ondersteunt dat we, door met elkaar te lachen, weerbaarder worden voor tegenslagen en stress beter aan kunnen. Daarnaast voelen we meer affiniteit met het werk dat we doen en de mensen met wie we samenwerken. Door alle mogelijkheden van de techniek sneeuwt het onder, maar we zijn nog altijd mensen, en die zich verbonden willen voelen en behoefte hebben aan echt contact. Dus knoop vaker een praatje aan met elkaar, spreek eens iets met je collega’s af buiten het werk om. Het kan wonderen doen voor hoe je je voelt op het werk.

Wij gebruiken cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren, het webverkeer anoniem te analyseren en gerichte advertenties te kunnen tonen via derde partijen. Lees meer over hoe wij cookies gebruiken en hoe u ze kunt beheren door op "Instellingen" te klikken. Als u akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klikt u op "Alle cookies toestaan".