-
Gratis transport
-
24/7 beveiliging
-
Laagste prijs
-
Huren vanaf één week
-
Gratis transport
-
24/7 beveiliging
-
Laagste prijs
-
Huren vanaf één week
Drie tips voor de ideale thuiswerkplek
Een thuiswerkplek is het helemaal op dit moment. Ga jij werken vanuit huis? Een rustige en ergonomische werkplek is dan essentieel. In deze blog krijg je drie simpele stappen om zelf de ideale thuiswerkplek te creëren.
1. Bepaal de ideale plek
De eerste keuze die je zal moeten maken, is waar je nieuwe kantoor in huis zal zijn. Werken vanuit huis kan productief zijn, mits je dit handig aanpakt en er een geschikte ruimte voor creëert. Een werkplek in de woonkamer is niet de meest ideale thuiswerkplek. Het is een plek vol afleiding, zeker wanneer je kinderen hebt! Denk eerder aan een overtollige ruimte die nu dient als hobbykamer, washok of bergruimte. Hier zit potentie in!
2. Creëer ruimte om te werken
De tweede stap is ruimte scheppen voor je kantoorinrichting aan huis. Ruimte in huis geeft rust in je hoofd. En rust in je hoofd is juist datgene wat handig is wanneer je gaat werken vanuit huis! Probeer voor de spullen in deze ruimte een andere plek te vinden om zo min mogelijk afleiding op je werkplek te hebben. Zo kun je je in jouw nieuwe kantoor focussen op het werk. Tevens een goede motivatie om eens flink op te ruimen!
Een deel van de spullen in deze ruimte kan je waarschijnlijk wel verplaatsen naar andere kamers in huis en een deel kan weg. Heb je items die niet naar een andere kamer kunnen en die je eigenlijk maar één tot enkele keren per jaar gebruikt? Denk aan je koffers, skispullen en seizoenskleding. Dan zou je eraan kunnen denken om deze extern op te bergen. Bij ALLSAFE Mini Opslag kun je deze veilig, verwarmd en dagelijks toegankelijk opslaan zodat je thuis de ruimte creëert om thuis te werken.
3. Richt je thuiskantoor in
Nu je de ruimte vrij hebt gemaakt, is het belangrijk om na te denken over een tactische werkplekinrichting. Na het vrijmaken van je gekozen werkruimte kun je aan de slag met de werkplekinrichting. Hiervoor moet je aan een aantal aspecten denken:
Kleurgebruik bepaalt je productiviteit
Je kantoor aan huis is een plek waar je productief wilt zijn. Met kleurgebruik kun je je concentratie verhogen. Welke kleur voor jou werkt, verschilt per persoon, maar er zijn wel een paar algemeenheden die je kunt gebruiken:
- De kleur blauw heeft een rustgevend effect, het is de kleur van concentratie.
- Groen is een goede kleur als je een buitenmens bent en je vaak naar buiten zou willen tijdens werk.
- Ben je een creatieveling? Gebruik dan de kleur geel, deze versterkt je creativiteit.
Meubilair:
Met kleurgebruik alleen is het kantoor nog niet klaar om in te werken. Het is ook belangrijk om te kijken naar goed meubilair. Denk aan een ergonomische bureaustoel, een verstelbaar bureau – je hebt tegenwoordig zit-sta bureaus, waarbij je zelf kan bepalen wanneer je wil zitten of staan. Staand werken is goed voor korte taken die snel afgerond moeten worden. Daarnaast natuurlijk andere basis kantoorartikelen zoals verlichting, mappen, ladekastjes en schrijfmateriaal. Een ladekastje heeft naast handige bergruimte ook het voordeel dat je spullen netjes uit het zicht zijn opgeborgen, waardoor je minder afgeleid wordt.
Inspirerende kantooraccessoires:
Naast een basic inrichting, wil je natuurlijk ook wat leuks hebben om naar te kijken. Zorg er in ieder geval voor dat je wat groen in je kantoorinrichting hebt, bijvoorbeeld wat kamerplanten. Kamerplanten geven zuurstof af, waardoor je concentratie verbetert. Daarnaast kun je ook posters of canvasdoeken met enerverende teksten ophangen zodat je motivatie groter wordt.
Op ons blog lees je meer over hoe planten je werkplek aangenamer kunnen maken.
populare artikelen
-
Feng Shui in de slaapkamer: 5 tips voor een betere slaapkamerbeleving!
21 maart 2016 door ALLSAFE
-
10 opruimtips van onze opruimcoach – altijd een opgeruimd huis!
29 november 2023 door ALLSAFE
-
Zó richt je je woonkamer in volgens de Feng Shui leer!
14 juli 2015 door ALLSAFE