• Gratis transport

    Gratis transport

  • 24/7 beveiliging

    24/7 beveiliging

  • Laagste prijs

    Laagste prijs

  • Huren vanaf één week

    Huren vanaf één week

  • Gratis transport

    Gratis transport

  • 24/7 beveiliging

    24/7 beveiliging

  • Laagste prijs

    Laagste prijs

  • Huren vanaf één week

    Huren vanaf één week

Zakelijk verhuizen: 7 tips

11 december 2019 Door elsemieke Leestijd: 2 minuten
Zakelijk verhuizen: 7 tips Verhuizen

Er komt natuurlijk best wat kijken bij een verhuizing: en zeker wanneer het om de verhuizing van een onderneming gaat. Een goede coördinatie en voorbereiding kunnen veel stress en tijdverlies voorkomen. Deze praktische tips helpen je alvast op weg.

Bron: Businessbox

Maak een inventaris

Begin met het uitwerken van een duidelijke inventaris van alle te verhuizen meubels. Meet ze ook alvast op, zodat je je kunt bedenken of je hulpmiddelen nodig hebt om ze te kunnen verhuizen.

Bestel de nodige materialen

Bestel de nodige materialen voor de verhuizing zoals goed verpakkingsmateriaal en dozen. Wanneer alle nodige materialen op tijd aanwezig zijn kun je namelijk vroeg beginnen met het inpakken van spullen en materialen die tot de dag van verhuizing niet nodig zijn. Ook zorg je er daardoor voor dat je je spullen onbeschadigd meekrijgt.

Regel de administratie op tijd

Zorg ervoor de verhuisdatum voor dat de huidige huurovereenkomst opgezegd is, dat eventuele afspraken met een verhuisbedrijf vaststaan, dat adreswijzigingen doorgegeven zijn en dat ook contracten overgezet worden naar de nieuwe locatie. Op deze manier zorg je ervoor dat alles na de verhuizing richting de nieuwe locatie direct voortgezet kunnen worden.

Wijs een projectcoördinator aan

Wijs een of meerdere hoofdverantwoordelijken aan die de verhuizing zullen gaan leiden. Deze personen zijn verantwoordelijk voor het maken en onderhouden van afspraken, het opstellen van een draaiboek en het controleren van de gang van zaken.

Maak een duidelijke tijdsplanning

Wanneer worden welke materialen ingepakt en wanneer wordt de verhuizing gestart? Maak een duidelijke tijdsplanning waar alle taken , ook administratieve, duidelijk in uitgewerkt zijn.

Informeer binnen het bedrijf

Zorg dat iedere afdeling op de hoogte is van de verhuizing en de bijbehorende tijdsplanning. Probeer indien mogelijk iedere afdeling op een eigen dag te verhuizen zodat de normale gang van zaken zo min mogelijk verstoord wordt.

Controleer de inboedel

Neem na de verhuizing altijd even de tijd om de verhuisde inboedel te controleren. Eventuele schade kan in dit geval direct gemeld of opgelost worden.

Gerelateerde artikelen

NIEUW: Het boek ‘RUIMTE’ – Ruimer leven voor iedereen
In de media, Verbouwen, Verhuizen, Werken, Wonen
Leestijd: 3 minuten

NIEUW: Het boek ‘RUIMTE’ – Ruimer leven voor iedereen

Ruimte Ruimer leven voor iedereen       ‘R... Lees verder

ALLSAFE Mini Opslag nu ook in Hengelo
In de media, Openingen
Leestijd: 3 minuten

ALLSAFE Mini Opslag nu ook in Hengelo

Hengelo, 5 december 2022 – Precies een week na de opening va... Lees verder

ALLSAFE Mini Opslag opent in Alkmaar de 41e vestiging
In de media, Openingen
Leestijd: 3 minuten

ALLSAFE Mini Opslag opent in Alkmaar de 41e vestiging

Alkmaar, 7 november 2022 – Deze week opende ALLSAFE haar 41e v... Lees verder