-
Gratis transport
-
24/7 beveiliging
-
Laagste prijs
-
Huren vanaf één week
-
Gratis transport
-
24/7 beveiliging
-
Laagste prijs
-
Huren vanaf één week
Kantoorruimte tekort? 5 tips voor een efficiënte werkplek!
De economie trekt aan en bedrijven nemen steeds meer personeel aan. Een goed teken! Alleen… dan moeten er ook vaak meer werkplekken gecreëerd worden. En niet elke kantoorruimte lijkt hier op het eerste gezicht ruimte voor te hebben. Toch kun je met beperkte ruimte veel doen en een efficiënte werkruimte inrichten. We geven je 5 tips voor een ruimtelijke werkplek!
1. ‘Het nieuwe werken’
Het Nieuwe Werken is een flexibele werkvorm waarbij personeel zowel thuis werkt als op kantoor via flexplekken. Je bepaalt per dag waar je wil zitten. Hierdoor heb je minder werkplekken op kantoor nodig. Ook wordt de hoeveelheid spullen die mensen hierdoor op hun bureau laten staan aanzienlijk minder!
2. Staand vergaderen
Wist je dat staand vergaderen zorgt voor een hogere effectiviteit? Je hebt een actievere en meer open houding waardoor je minder snel zal afdwalen. Daarnaast bespaart het natuurlijk ruimte. Ga je met zijn tweeen of drieen een meeting houden?Gebruik dan een statafel en hou de grotere vergaderkamer vrij voor de uitgebreide meetings. Of richt deze vergaderkamers weer in met werkplekken. Efficienter kan niet, toch?
3. Glazen scheidingswanden
Heb je een grote ruimte, maar wil je deze opdelen in meerdere ruimtes om zo extra werkplekken te creëren en een duidelijk onderscheid te maken tussen de verschillende afdelingen? Dan is het plaatsen van scheidingswanden een goed idee. Een glazen scheidingswand (helemaal doorzichtig of van matglas) zorgt voor een verdeling van de werkruimte, maar geeft ook een ruimtelijke uitstraling. Een glazen wand laat veel licht door en dat komt de arbeidsproductiviteit van de werknemers alleen maar ten goede!.
4. De details
Met een paar kleine aanpassingen lijkt je bedrijfsruimte al groter! Denk aan het wegwerken van snoeren, het gebruik van lichte kleuren op de muren en plafond, voldoende licht en lucht en het plaatsen van planten. Ook een clean desk policy doet wonderen.
5. Maak ruimte!
Veel kantoorspullen stapelen zich door de jaren heen op, totdat ze hele ruimtes innemen. Denk aan het archief wat je wettelijk minimaal 7 jaar moet bewaren, of al je voorraad. Maar ook beursmateriaal, studieboeken en marketingmateriaal kunnen veel ruimte innemen. Al deze kantoorinventaris heb je niet dagelijks of wekelijks nodig en zou je beter ergens anders kunnen opbergen.
Bij ALLSAFE Mini Opslag kun je alle zakelijke spullen binnen handbereik opbergen. Hier heb je flexibele archiefopslag, voorraadopslag en inventarisopslag die volledig geconditioneerd en beveiligd is. Zo kun je eenvoudig alles opbergen en weer tevoorschijn halen wanneer het nodig is. Hiermee bespaar je al snel een hele kantoorruimte waar je dan weer werkplekken in kunt creëren!
Maak jij ook werk van je kantoorruimte? Aan de slag!
populare artikelen
-
Feng Shui in de slaapkamer: 5 tips voor een betere slaapkamerbeleving!
21 maart 2016 door ALLSAFE
-
10 opruimtips van onze opruimcoach – altijd een opgeruimd huis!
29 november 2023 door ALLSAFE
-
Zó richt je je woonkamer in volgens de Feng Shui leer!
14 juli 2015 door ALLSAFE