Gratis transport

24/7 beveiliging

Laagste prijs

Huren vanaf één week

Gratis transport

24/7 beveiliging

Laagste prijs

Huren vanaf één week

Kantoorruimte tekort? 5 tips voor een efficiënte werkplek!

20 november 2019 Door ALLSAFE Leestijd: 3 minuten
Kantoorruimte tekort? 5 tips voor een efficiënte werkplek! Zakelijk meer ruimte creëren

De economie trekt aan en bedrijven nemen steeds meer personeel aan. Een goed teken! Alleen… dan moeten er ook vaak meer werkplekken gecreëerd worden. En niet elke kantoorruimte lijkt hier op het eerste gezicht ruimte voor te hebben. Toch kun je met beperkte ruimte veel doen en een efficiënte werkruimte inrichten. We geven je 5 tips voor een ruimtelijke werkplek!

1. ‘Het nieuwe werken’

Het Nieuwe Werken is een flexibele werkvorm waarbij personeel zowel thuis werkt als op kantoor via flexplekken. Je bepaalt per dag waar je wil zitten. Hierdoor heb je minder werkplekken op kantoor nodig. Ook wordt de hoeveelheid spullen die mensen hierdoor op hun bureau laten staan aanzienlijk minder!

2. Staand vergaderen

Wist je dat staand vergaderen zorgt voor een hogere effectiviteit? Je hebt een actievere en meer open houding waardoor je minder snel zal afdwalen. Daarnaast bespaart het natuurlijk ruimte. Ga je met zijn tweeen of drieen een meeting houden?Gebruik dan een statafel en hou de grotere vergaderkamer vrij voor de uitgebreide meetings. Of richt deze vergaderkamers weer in met werkplekken. Efficienter kan niet, toch?

3. Glazen scheidingswanden

Glazen scheidingswanden

Heb je een grote ruimte, maar wil je deze opdelen in meerdere ruimtes om zo extra werkplekken te creëren en een duidelijk onderscheid te maken tussen de verschillende afdelingen? Dan is het plaatsen van scheidingswanden een goed idee. Een glazen scheidingswand (helemaal doorzichtig of van matglas) zorgt voor een verdeling van de werkruimte, maar geeft ook een ruimtelijke uitstraling. Een glazen wand laat veel licht door en dat komt de arbeidsproductiviteit van de werknemers alleen maar ten goede!.

4. De details

Met een paar kleine aanpassingen lijkt je bedrijfsruimte al groter! Denk aan het wegwerken van snoeren, het gebruik van lichte kleuren op de muren en plafond, voldoende licht en lucht en het plaatsen van planten. Ook een clean desk policy doet wonderen.

5. Maak ruimte!

Veel kantoorspullen stapelen zich door de jaren heen op, totdat ze hele ruimtes innemen. Denk aan het archief wat je wettelijk minimaal 7 jaar moet bewaren, of al je voorraad. Maar ook beursmateriaal, studieboeken en marketingmateriaal kunnen veel ruimte innemen. Al deze kantoorinventaris heb je niet dagelijks of wekelijks nodig en zou je beter ergens anders kunnen opbergen.

Bij ALLSAFE Mini Opslag kun je alle zakelijke spullen binnen handbereik opbergen. Hier heb je flexibele archiefopslag, voorraadopslag en inventarisopslag die volledig geconditioneerd en beveiligd is. Zo kun je eenvoudig alles opbergen en weer tevoorschijn halen wanneer het nodig is. Hiermee bespaar je al snel een hele kantoorruimte waar je dan weer werkplekken in kunt creëren!

Maak jij ook werk van je kantoorruimte? Aan de slag!

Gerelateerde artikelen

Zo maak jij je huis klaar voor de herfst!
Woontips
Leestijd: 4 minuten

Zo maak jij je huis klaar voor de herfst!

De zomer is nu toch echt voorbij. Het wordt kouder en de blaadjes va... Lees verder

5 geheimen om je tuin zomerklaar te krijgen!
Woontips
Leestijd: 5 minuten

5 geheimen om je tuin zomerklaar te krijgen!

De eerste dagen met zomerse temperaturen hebben we al achter de... Lees verder

De leukste kerstideeën voor je interieur en de kersttafel
Woontips
Leestijd: 5 minuten

De leukste kerstideeën voor je interieur en de kersttafel

Elk jaar ben je weer op zoek naar de leukste decoratie en ke... Lees verder