-
Gratis transport
-
24/7 beveiliging
-
Laagste prijs
-
Huren vanaf één week
-
Gratis transport
-
24/7 beveiliging
-
Laagste prijs
-
Huren vanaf één week
Zo heb jij als ondernemer minder last van huisvestingsproblemen
Uit onderzoek blijkt dat 120.000 ondernemers huisvestingsproblemen hebben. Zo groot, dat ze de bedrijfsvoering negatief beïnvloeden. Het niet vinden van een goede bedrijfsruimte en ruimtegebrek zijn enkele oorzaken. Door dit ruimtegebrek wordt groei belemmerd, waardoor het kan zijn dat je als ondernemer kansen mist. Maar met hoge huurprijzen voor grotere kantoren en winkelpanden heb je al snel veel kosten. Wat is dan een geschikte oplossing? Wij geven je vijf tips om kosten te besparen op het gebied van ruimte, waardoor een grotere bedrijfsruimte niet nodig is en je zonder belemmeringen je onderneming kunt laten groeien.
1. Slim omgaan met ruimte
Als ondernemer is het belangrijk om slim om te gaan met de ruimte die je hebt. Een voorbeeld hiervan is door je te binden aan het ‘nieuwe werken’. Dit houdt in dat je uitgaat van flexibele werkplekken en de mogelijkheid van je personeel om een aantal dagen vanuit huis te werken. Op die manier heb je waarschijnlijk niet alle inboedel van je bedrijfsruimte nodig en kun je wat onbezette bureaus uit de ruimte halen. De overgebleven plek kun je weer voor andere bedrijfsdoeleinden gebruiken. Er bestaan tegenwoordig zelfs kantoren waar de bureaus na werktijd in het plafond worden opgeborgen! Zo kan ’s avonds de locatie gebruikt worden voor presentaties, borrels of andere doeleinden.
2. Seizoensgebonden ondernemer
Denk ook aan alle seizoensgebonden inventaris. Bijvoorbeeld alle paasdecoratie, de nette kerstboom of stoelen van het terras wat allemaal maar in beperkte seizoenen wordt gebruikt. Deze inventaris staat een groot deel van het jaar ongebruikt in je magazijn. Een oplossing is om deze inventaris veilig en geconditioneerd op te bergen bij ALLSAFE.
3. Wat doe je met je archief?
Groeiend archief kan veel ruimte innemen. Door de wettelijke bewaarplicht van zeven jaar ben je verplicht alle administratie zorgvuldig te bewaren. Dit betekent natuurlijk niet dat het de hele dag ook in het zicht moet komen te liggen. Waarom niet het archief extern bewaren om zo meer bedrijfsruimte te creëren? In de huidige archiefkamer kan dan eenvoudig een extra werkplek, voorraadkamer of andere kamer gecreëerd worden.
4. Flexibele voorraadruimte
Een grote kostenpost voor MKB’ers is het magazijn. Je wilt genoeg voorraad hebben, zeker tijdens grote acties of de feestdagen. Maar om hier het hele jaar door een groot magazijn voor te huren is geldverspilling. Een flexibele voorraadruimte is dan voordeliger. Zo kun je makkelijk tussendoor wisselen naar een grotere of juist kleinere ruimte. Bij ALLSAFE heb je daarnaast aanvullende diensten zoals pakketverzending en goederenontvangst. Zo kun je in de voorraadunit pakketten klaarmaken en gelijk laten verzenden.
5. De vertegenwoordigers
Heb je een bedrijf waarvoor vertegenwoordigers door het hele land moeten gaan met bijvoorbeeld sales- of POS materiaal? Dan is een centrale voorraadruimte/magazijn niet handig. Een grote ruimte kost veel én je vertegenwoordigers maken veel reisuren. Een oplossing is om kleinere ruimtes door het hele land te huren. Je vertegenwoordigers kunnen naar de meest dichtbijgelegen locatie reizen om vanuit daar naar hun klanten te gaan.
Met bovenstaande tips kun je als zelfstandig ondernemer kosten besparen op het gebied van ruimte en hoef je je niet af te remmen in het laten groeien van je onderneming!
populare artikelen
-
Feng Shui in de slaapkamer: 5 tips voor een betere slaapkamerbeleving!
21 maart 2016 door ALLSAFE
-
10 opruimtips van onze opruimcoach – altijd een opgeruimd huis!
29 november 2023 door ALLSAFE
-
Zó richt je je woonkamer in volgens de Feng Shui leer!
14 juli 2015 door ALLSAFE